Koplyčioje – skulptoriaus Romualdo Inčirausko jubiliejinė paroda
Anykštos redakcija
Turinį įkėlė
Rugpjūčio 28-osios pavakarę Anykščių koplyčioje pristatyta iškilaus Lietuvos skulptoriaus, Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto profesoriaus Romualdo Inčirausko paroda „Nuo Abraomo iki Čiurlionio“.
Simboliška, kad ekspozicija atidaryta reikšmingą dieną – iš Anykščių kilusiam autoriui švenčiant savo 75-ąjį gimtadienį.
Šventinė atmosfera
Į koplyčią plūdo gausus būrys svečių su gėlėmis, šiltais sveikinimais ir palinkėjimais jubiliatui. Anykščių menų centro direktorius Tomas Tuskenis kalbėjo:
„Anykščiams sekasi – Telšiuose gyvenantis ir kuriantis menininkas savo jubiliejus švenčia Anykščiuose.“
Direktorius įteikė menininkui įspūdingą puokštę ir savo baritono balsu užvedė giesmes „Ilgiausių metų“ bei „Kūrybos metų“.

Prisiminimai iš vaikystės
Jubiliatas pasidalijo prisiminimais apie šią koplyčią, kuri vaikystėje jam kėlė baimę: ji buvo apleista kapinių vieta, su rūsiais, kuriuose matydavosi grabai, o ant tvoros – kaukolės. Iš senų medžių aidėjo varnų krankimas.
„Todėl naktį koplyčią apeidavau plačiu ratu Taikos gatve,“ – šmaikščiai prisiminė profesorius.
Ekspozicijos temų įvairovė
R. Inčirausko jubiliejaus parodoje atsiskleidžia platus kūrybos spektras – nuo biblinio pasaulio herojų iki lietuviškos kultūrinės atminties simbolių, tarp jų ir M. K. Čiurlionio. Metalo plastikos darbai stebina ironija, netikėtomis interpretacijomis, o šalia jų eksponuojami autoriaus trieiliai, kuriuos renginio metu skaitė ir svečiai.
Dalis R. Inčirausko metalo darbų yra nuolat eksponuojami Anykščių senamiestyje bei Janydžių geto vietoje. Jie visi dedikuoti išžudytų Anykščių žydų atminties išsaugojimui. Naujausias profesoriaus darbas – liepos mėnesį A. Baranausko aikštėje pastatytas žalios spalvos paminklas dokumentinės Rimanto P. Vanago knygos „Žali žydų plaukai“ herojams įamžinti.


Biblijos herojai ir skaitmeninė atmintis
Iki rugsėjo vidurio Koplyčioje veiksiančioje parodoje galima išvysti Abraomo sūnus Izaoką ir Izmailą, išminčių Saliamoną, karžygį Dovydą, Tris karalius. Greta jų – M. K. Čiurlioniui dedikuoti kūriniai, papildyti netikėtais sprendimais: klaviatūros dalimis, mikroschemomis ir kitomis kompiuterio detalėmis.
Šie elementai primena skaitmenines „debesijas“, kuriose šiandien saugoma mūsų kolektyvinė atmintis, informacija bei kūryba.
Triptikas – parodos ašis
Ypatingą vietą ekspozicijoje užima skulptūrinis triptikas „Trys karaliai“. Čia išminčiai šiuolaikiškai interpretuojami kaip pranašai, „trimituojantys“ apie kūdikėlio atėjimą į pasaulį. Jie neša įvairiausias dovanas – nuo arklių ir raitelių iki vežimų ar net kulkų. Tai fragmentai iš skirtingų autoriaus kūrybos etapų, kur biblinė simbolika jungiasi su istoriniais motyvais.

Anykščių menų centro nuotr.

Parodą „Nuo Abraomo iki Čiurlionio“ galima aplankyti iki rugsėjo 14 dienos Anykščių koplyčioje.

Autorius: Laimas Fergizas
Kopijuoti, platinti ar skelbti šį turinį be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama