MRF Turinio bankas MRF Turinio bankas
Prisijungti
Pagrindinis
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Žiūrėti visus Video Audio Tekstas
Privatumo politika DUK
Regioninės žiniasklaidos projektai • 2025.08.13 13:21

Prasti keliai veja į tolimas keliones

Jurbarko šviesa
Jurbarko šviesa

Turinį įkėlė

Prasti keliai veja į tolimas keliones
Your browser does not support the audio element.
Prasti keliai veja į tolimas keliones. Kai Lietuvoje nėra kur smagiai prasilėkti – penki tūkstančiai kilometrų – ne kliūtis. Į tokią kelionę pasimėgauti klasikiniais sportiniais automobiliais leidosi du jurbarkiečių ekipažai ir po vieną kompaniją iš Vilniaus bei Kauno. Per kalnuotas Europos šalis iki Kroatijos ir Viduržemio jūros vietas nuriedėjo du senutėliai sportiniai „Nissan“, „Daihatsu Copen“ ir techninį palaikymą užtikrinęs „Volvo“. Prie abiejų „Nissan“ vairo sėdėjo jurbarkiečiai – Tomas Masevičius ir Nerijus Eiza. Abu šiuos automobilius neretai galima išvysti ir Jurbarko gatvėse – žemi, dviduriai modeliai traukte traukia akį, o patys automobiliai bendraamžiai ar net kiek vyresnės už savo vairuotojus.  Tomo „Nissan“ – 1991-ųjų laidos ir penkeriais metais lenkia savininko amžių. „Su bendraminčiais puoselėjame senų japoniškų sportinių automobilių ir kelionių jais kultūrą. Nepriskiriame savęs prie konkrečios automobilizmo krypties. Mūsų tikslas – kad turimi automobiliai būtų gyvi ir teiktų džiaugsmą. Stengiamės laužyti mitus, kad senos mašinos nepatikimos, netinkamos kelionėms. Todėl birželį leidomės į „eurotripą“ po Viduržemio regiono šalis“, – pasakojo Tomas. Bendraminčiai per porą savaičių aplankė Lenkiją, Čekiją, Austriją, Vengriją, Kroatiją, pasiekė Italiją. Duobė ant duobės Pomėgis riedėti išskirtiniais „Nissan“ – ne vienintelė tokios kelionės priežastis. Paklaustas, kodėl tūkstančius kilometrų trenkiasi su itin žemais sportiniais automobiliais, Tomas atsako: pažiūrėkit į Lietuvos kelius. Čia tokių mašinų entuziastams nėra kur važiuoti. Gatvės duobėtos, lopas ant lopo – nei malonumo, nei saugumo, nes vis tiek anksčiau ar vėliau apdaužysi ir aplaužysi žemą automobilį. „Kita priežastis, kodėl važiuojame į senąją Europą, yra tai, kad ten galima daug ką pamatyti. Be to, Lietuvoje jau esame pratę prie vaizdų – miškai, gamta. O ten, Italijoje ar Kroatijoje, kur numesi žmogeliuką ant „Google Maps“, –  nerealūs vaizdai, pastatai, mums viskas neįprasta“, – tikino Tomas. Tačiau automobilių entuziastams svarbiausia  kalnų keliai. Sportiniai automobiliai vingiuotuose ir puikiu asfaltu dengtuose keliuose suteikia didžiulį malonumą. „Tiek ruošdamiesi kelionei, tiek važiuodami renkame informaciją, dairomės, ieškome įdomių kelių. Svarbu, kad tai būtų serpantinai, vingiuoti keliai, kur atsiskleidžia mašinos valdymo džiaugsmas, technikos savybės. Žinoma, tai nereiškia, kad važiuojame kaip begalviai. Kitas svarbus dalykas – vaizdai. Ieškome taškų, kur galima fotografuoti automobilius – kalnai, vaizdai į jūrą, pakrantė, pilys“, – aiškino Tomas. Tiesa, norint pasimėgauti išskirtinių automobilių suteikiamomis galimybėmis, taip toli važiuoti nebūtina. Pašnekovas tikina, kad situacija kardinaliai pasikeičia tik kirtus Lietuvos ir Lenkijos sieną. Kaimyninėje šalyje keliai nepalyginamai geresni, todėl ir važiuojasi visai kitaip. Traukia kaip magnetas Jurbarkietis pasakoja, kad jo kompanija – ne vienintelė, kuri pasivažinėti traukia į Viduržemio jūros regioną. Šios vietos – tarsi automobilistų magnetas. O tai – ir pliusas, ir tam tikri minusai. „Pliusas tas, kad ten važinėdamas pamatai tikrai įspūdingų automobilių, „supercarų“, kurių Lietuvoje nerasi. Tačiau minusas tas, kad kai kuriose vietose jie taip užkiša kelius, kad nebeįmanoma smagiau prasivažiuoti“, – sakė Tomas. Būtent todėl lietuviai į kelią dažnai išsiruošdavo kuo anksčiau ryte, kai keliai vis dar būdavo pustuščiai. „Ten ir ieškoti daug nereikia – yra populiariausi keliai, tačiau iš esmės užtenka durti pirštu į žemėlapių programėlę ir randi kažką vingiuoto bei smagaus. Svarbiausia, kad asfalto danga beveik visur yra gera ir tinkama mūsų automobiliams“, – aiškino entuziastas. Tiesa, jei keliautojams magnetu buvo aplankytų šalių keliai, tai ne mažesniu magnetu smalsuoliams virto jų „Nissan“. Pasak Tomo, lietuvius ne kartą kalbino įvairių šalių automobilių entuziastai, įvairūs žmonės, kurie smalsavo apie mašinas. „Iš tiesų, ten yra daug įspūdingų mašinų, tačiau tokių „Nissan“ modelių kaip mūsų – nematėme niekur“, – atviravo pašnekovas. Taranavo girtas kroatas Kelionė ėjosi puikiai, bet keletas įvykių pridėjo streso. „Tiesiog vakarėjo, o ten toks miestelis, pakrantė, laiveliai uoste – beprotiškai gražu. Tai mes pravažiavom į vieną pusę, apsisukom, ir grįžtant į miestą atlėkė kroatas ir kalė per šoną – braukė per viską – bamperis, sparnai, durelės“, – pasakojo apie pasivažinėjimą Kroatijos pakrante. Netrukus paaiškėjo, kad avarijos kaltininkas dar ir girtutėlis. Kroatijoje leistina alkoholio riba vairuojant yra pusė promilės, o vairuotojas pūstelėjo net 1,6 promilės. „Jis išlipęs dar reikalavo, kad nekviestume policijos, tačiau greit prisirinko žiūrovų, kai kurie jų matė įvykį, jie ir padėjo išsikviesti pareigūnus bei atlikti procedūras, nes su anglų kalba ten sunkoka buvo“, – prisiminė automobilių entuziastas. Surinko naktimis Pasiruošti tokiai kelionei – nemenkas iššūkis.  Automobilių mechaniku dirbantis Tomas leistis į kelionę su bendraminčiais apsisprendė likus porai savaičių iki išvykimo. O tuo metu jo 1991-aisiais pagamintas „Nissan 200sx S13“ vis dar stovėjo be variklio. Todėl prie automobilio surinkimo entuziastas dirbo dieną ir naktį. „Iš esmės viskas pavyko puikiai. Buvo keletas nesklandumų, bet iš esmės niekas smagiai važiuoti netrukdė. Na, tik antroje kelionės pusėje sugedęs kondicionierius kiek apkartino reikalus. Bet turint galvoje, kad tai buvo pirmas kartas, kai jį apskritai buvau sutaisęs ir privertęs veikti – rezultatas geras. Ypač turint galvoje, kad iki tol variklis tiesiog dalimis dėžėse buvo paskleistas“, – juokėsi Tomas. Visa kompanija  važiavo su nestandartiniais automobiliais. Ir jei tokie patobulinimai galvos skausmo nei Lietuvoje, nei kaimyninėse šalyse nekelia, tai automobiliai rimtą baimę kėlė Austrijos pareigūnams. „Jei prasilenkdavome, tai žiūrėdavome, ar neapsisuka ir neatsiveja. Tiesiog austrai garsėja smulkmeniškumu ir labai griežta tvarka. Bijojome, kad netektų iš Austrijos ant tralų išvažiuoti, nes nežinia, kas ten gali užkliūti“, – kalbėjo pašnekovas. Kelionė taip įtraukė, jog grįždami namo bičiuliai jau kurpė planus apie kitas išvykas. Ir jei į ilgą pasivažinėjimą leistis planuoja tik kitą vasarą, tai šiais metais dar norėtų nurūkti iki Lenkijos ir Slovakijos išbandyti Tatrų kalnų keliukus. Lukas PILECKAS Už save patį keletu metų senesniu automobiliu į keliones po Europą besileidžiantis Tomas Masevičiussako, kad jo tikslas – laužyti stereotipus, kad senomis mašinomis keliauti sudėtinga.  Išskirtiniais automobiliais į kelionę išvažiavusių automobilininkų tikslas buvo kalnuotose šalyse rasti kuo daugiau kelių, kuriuose atsiskleistų jų mašinų galimybės. Ž. Kuprėno nuotr.

Autorius: Jurbarko šviesa

Kopijuoti, platinti ar skelbti šį turinį be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama

Panašūs įrašai

2025-09-08

Daubariuose tęsiasi „Geležinė istorija“

Daubariuose tęsiasi „Geležinė istorija“
2025-09-08

Apie Eugenijų Urboną, jo meilę lietuvių kalbai ir mokyklai

Apie Eugenijų Urboną, jo meilę lietuvių kalbai ir mokyklai
2025-09-08

Panevėžio rajone – Sūrio sostinė

Panevėžio rajone – Sūrio sostinė
2025-09-08

Tekantys kūnai po žeme: menas atgaivina senąjį vandens rezervuarą

Tekantys kūnai po žeme: menas atgaivina senąjį vandens rezervuarą
2025-09-08

„Narindatē“. Pokalbis su fotografu Rimgaudu Barauskiu

„Narindatē“. Pokalbis su fotografu Rimgaudu Barauskiu
Dalintis straipsniu
Prasti keliai veja į tolimas keliones