Jaunuolis sėkmingai debiutavo prie bagio vairo ralio kroso trasose
Santakos laikraštis
Turinį įkėlė
Apie Šeimenos seniūnijoje, Paežerių kaime, gyvenantį keturiolikmetį Kernių Šulinską jau žino dauguma automobilių sportu besidominčių šalies gyventojų. Jaunuolis iki šiol įvairiose varžybose prizines vietas raškydavo su „Toyota Yaris“ automobiliu, o nuo šio sezono sėkmingai lenktyniauja jau su nauja transporto priemone.
K. Šulinskas iki šiol iškovojo ne vieną titulą bei prizinę vietą Lietuvos bei Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionatų „Yaris cup“ klasėse. Jose tarpusavyje varžosi jaunieji sportininkai, vairuojantys „Toyota Yaris“ automobilius. Visgi po praėjusio sezono Kernius nusprendė, kad laikas pereiti į pajėgesnę „Extreme“ klasę, kurioje kovoja ir suaugę lenktynininkai.
„Manau, kad jau išaugau buvusį automobilį tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasmėmis. Vairuodamas pajutau, kad noriu galingesnės transporto priemonės, o ir sėdynė pasidarė šiek tiek ankštoka“, – šypsojosi Paežeriuose gyvenantis jaunasis lenktynininkas.
Būtent dėl to maždaug prieš pusmetį jis įsigijo Ispanijoje pagamintą bagį – specialų sportinį lengvąjį vienvietį automobilį, skirtą kroso varžyboms. Pereiti nuo kėbulinės priekiniais ratais varomos „Toyotos“ prie galiniais ratais varomo bagio nebuvo lengva. Prireikė nemažai laiko ir treniruočių, kol Kernius išmoko tinkamai kontroliuoti automobilio greitį, įgudo jį valdyti. Panašu, kad kuo toliau, tuo geriau jam sekasi vairuoti bagį.
Su naujuoju automobiliu vaikinas jau dalyvavo trijuose Lietuvos ir Latvijos ralio kroso etapuose. Pirmajame, vykusiame Latvijoje, K. Šulinskas tarp 18 sportininkų užėmė 10 vietą.
Lenkijoje surengtame antrajame varžybų etape jau buvo iškovota 5 vieta, o neseniai Lietuvoje, Vilkyčių trasoje, vykusiame trečiajame etape Kernius pagaliau užlipo ant prizininkų pakylos ir džiaugėsi trečiosios vietos taure.
Iš viso bus surengti 6 šių lenktynių etapai. Artimiausias – liepos 13 d. vėl vyks Latvijoje. Šiuo metu jaunasis kraštietis su kitu sportininku bendroje įskaitoje dalijasi 3 ir 4 vietas.
„Kartu dirbame jau trejus metus. Kernius – labai greitai progresuoja, trasoje išpildo viską, ką jam pasakau. Jis nevengia sunkaus darbo. Per treniruotes išmėginame pačių įvairiausių taktikų, tikriname automobilio galimybes. Tobulėti dar tikrai turime kur. Ypač dabar, kai neseniai pakeitėme automobilį. Dar reikia šiek tiek laiko ir treniruočių, tačiau į priekį žengiame tikrai sparčiai“, – sakė K. Šulinsko treneris tauragiškis Gvidas Okas, jaunuolį treniruojantis kartu su vilkaviškiečiu Edgaru Kurausku.
Pirmą kartą prie automobilio vairo Kernius atsisėdo kiek daugiau nei prieš penkerius metus. Jo tėtis Nerijus prisiminė, kad sūnui tą daryti siūlė dar anksčiau, tačiau berniukas tuomet atsisakė. Visgi kai jau pradėjo vairuoti, atsitraukti nelabai norėjo. Iš pradžių tik mėgėjiškai važinėjęs, netrukus jaunuolis taip įniko į lenktyniavimą, kad šiandien be jo neįsivaizduoja savo gyvenimo.
„Smagu matyti, kaip sūnus auga, tobulėja. Bet ne tik jam prireikė šiek tiek laiko persiorientuoti nuo vieno automobilio prie kito. Senąją „Toyotą“ galėdavau užsimerkęs pataisyti, paruošti varžyboms, o naujasis bagis kelia nemažai iššūkių. Kol kas jis vis dar didelė paslaptis“, – šypsojosi N. Šulinskas.
Tiek jis, tiek pats Kernius atsargiai vertino šio sezono galimybes kovoti dėl aukštų pozicijų. Daug svarbiau, anot abiejų, – tobulėjimas. Visgi galima neabejoti, kad jau dabar K. Šulinskas trasoje baugina nemažą dalį vyresnių sportininkų, tad pasitelkęs truputėlį sėkmės kraštietis greičiausiai dar ne kartą džiugins savo gerbėjus pergalėmis.
Autorius: Andrius Grygelaitis
Kopijuoti, platinti ar skelbti šį turinį be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama